اسلام به ذات خود ندارد عیبی __________ هر عیب که هست در مسلمانی ماست

۰۱ خرداد، ۱۳۹۰

ایمان به ذات

ایمان به ذات و صفات خداوند (ج)
1. دنیا با اینهمه بزرگی و وسعتش که در آن منظومه های بی شماری شامل می باشد، عقل انسان را به تفکر وا میدارد که چنین کاینات بزرگ به شکل تصادفی پیدا نشده بلکه خداوند (ج) در آفرینش آن منظوری داشته و این همه هستی طبق برنامه ا ی او تعالی به پیش می روند و او خالق و مالک این همه موجودات است.
2. آفریننده ی تمام کاینات او تعالی است، هیچ چیزی به خودی خود پیدا نشده و هر چیزی به خاطر بقا و دوام خویش محتاج اوست و او تعالی پروردگار تمام عالم است آنچه را بخواهد باقی می گذارد و آنچه بخواهد فانی می سازد.
3. خداوند (ج) همیشه بوده است و هست و می باشد.
4. خداوند (ج) یکتا و یگانه است همه محتاج اویند و او تعالی محتاج کسی نیست او (ج) قادر مطلق بوده کسی اراده ای او (ج) را مانع شده نمیتواند او (ج) را نه مادر و پدر است و نه زن و فرزند و خانواده یی کسی همتای او (ج) نیست.
5. خداوند (ج) لا شریک و یگانه است، در ذات، صفات و اختیارات او تعالی کسی شریک نبوده او (ج) از ازل موجود بوده و بی نیاز می باشد در هیچ چیز خارج به همکاری و امداد کسی محتاج نیست.
6. هیچ چیزی خارج از قدرت او (ج) نیست، هیچ کاری را تصور کرده نمیتوانیم که خداوند (ج) از کردن آن عاجز باشد او (ج) از همه عیوب مانند سستی و مجبوری و .... پاک و منزه است، خداوند (ج) سرچشمه ی تمام خوبی ها است، برای او (ج)  خواب و غفلت و پینکی لا حق نمیباشد.
7. خداوند (ج) پادشاه تمام کاینات است، سرچشمه و منبع اقتدار است او (ج)  حکمران واقعی کاینات است او (ج)  به قدرت خود به کسی محتاج نیست و نه بجز او (ج) کسی اندکترین اختیار دارد هرچه بخواهد می کند و کسی در هیچ موردی از او (ج)  پرسیده نمیتواند.
8. خداوند (ج)  منبع و مرکز قدرت است، تمام قدرت های دنیا در برابر او (ج)  هیچ است، در تمام کاینات کسی مجال آنرا ندارد که بدون اراده ی او (ج) تعالی حرکت کند و یا بر خلاف احکام او (ج)  عمل کند انسان، فرشته، جن و یا هر چیز دیگری که می شناسیم و یا خواهیم شناخت در مقابل قوت بی انتهای او(ج) تعالی هیچ اند.
9. خداوند (ج)  در همه جا و و در هر زمانی موجود است هرچه را می بینید چیزی از نظر او (ج)  پوشیده نیست، خواه در تاریکی های عمق زمین باشد یا در فضای آسمان، او (ج)  عالم الغیب است از نیت و اراده ی انسان و اسرار او آگاه است از شاهرگ نیز با بنده نزدیکتر است. او (ج)  از گذشته و آینده باخبر است برگی که از درخت میریزد و دانه یی که از جوف زمین پنهان است از دایره ای علم او (ج)  بیرون نیست.
10. مرگ و زندگی در اختیار او (ج)  است، هرچه را بخواهد زندگی می بخشد و هر چه را بخواهد می میراند.
11. خزانه ی هرچیزی در دست او (ج)  است کسی را که او (ج)  محروم کند اورا کسی توانگر کرده نمیتواند و کسی را که او (ج)  دارا کند، محروم کرده نمیتواند دادن و ندادن فرزند در اختیار او (ج)  است برای کسی که پسر می دهد و به کسی که دختر و کسی را هم هردو می دهد و کسی را از هردو محروم می سازد و کسی در برابر او (ج)  و اراده ی او (ج) حق اعتراض ندارد.
12. فایده و تاوان در اختیار اوست او می تواند کسی را به مصیبت ها گرفتار کند و دیگری را از مصایب نجات بدهد و بدون خداوند (ج) هیچ کسی، کسی را نفع و ضرر رسانیده نمی تواند.
13. روزی رسان اما مخلوقات او (ج) است، او (ج)  میتواند کسی را مالدار و کسی را مفلس سازد آن مقدار رزقی که خداوند (ج)  برای کسی مقرر کرده حتماً به او میرسد کسی آنرا کم و زیاد کرده نمی تواند.
14. او تعالی ذات حکیم و علیم و عادل و منصف است، او (ج)  عادلانه قضاوت می کند، پاداش هیچ مستحقی را ضایع نمی کند و تمام فیصله های او (ج)  بر پایه عدل و انصاف استوار است.
15. الله تعالی بر بندگان خود بی نهایت رحم دارد، کسیکه توبه کند توبه اش را قبول و گناهانش را می بخشد پس باید مومن از رحمت بی پایان او (ج) نا امید نشود.
16. الله (ج) لایق محبت بی پایان است باید تمام دوستی های ما برای حصول رضای او تعالی باشد و محبت با خدا (ج) بر تمام دوستی ها غالب باشد.
17. الله (ج) مستحق شکر گزاری است، صرف او (ج) لایق عبادات است باید در پیشگاه او (ج) سر سجده و نیاز را فرود آورد و اظهار عجره و بیچاره گی.
18. الله (ج) لایق تابع داری و اطاعت کامل است باید اوامر او (ج) را بپذیریم و از قانونش پیروی نماییم، اختیار حلال و حرام در دست او (ج) است، کسی درین امر شریک او (ج) نیست.
19. الله (ج) لایق آنست که از وی (ج) بترسیم و از رحمتش امدوار باشیم و در هر امری از او (ج) کمک بخواهیم و صرف او (ج) را مشکل کشا، حاجت روا و مدد گار بدانیم و صرف به او (ج) تکیه کنیم.
20. از الله (ج) هدایت بخواهیم کسی را که او تعالی هدایت بدهد گمراه نمی شود و هر که را او تعالی گمراه کند، دیگری براه آورده نمی تواند.
21. کفر و الحاد، شرک و بدعت سبب بر بادی دنیا و آخرت می گردد بدترین مردم در روی زمین کسانی اند که از وجود خداوند (ج) انکار می کنند قانون الهی را قبول نمی کنند و به او (ج) شریک مقرر می کنند و به جای خدای یگانه از امیال و خواهشات نفسانی خویش پیروی می کنند.
22. کسانیکه در حالت کفر میمیرند تمام انسانها، فرشتگان و خداوند (ج) به آنها لعنت می فرستد.
23. کفر و شرک سبب نا رضایتی خداوند (ج) گردیده سزایش عذاب ابدی می باشد.
24. شرک سراسر دروغ و ظلم بزرگ است تمام گناهان معاف میگردد مگر شرک معاف نمی گردد خداوند (ج) می فرماید:

اَنْ اللهَ لَا یَغْفِرُ اَن یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ مَا دُونَ ذَالِکَ لِمَن یَشَاَءُ ج وَ مَنْ یُشْرِکْ بِاللهِ فَقَدِ افْتَرَی اِنْمَا عَظِیْمَا
ترجمه: هر آئینه خدا (ج) نمی آمرزد که او را شریک مقرر کرده شود و می آمرزد غیر از آن هر که را خواهد و هر که به خدا شرک ورزد هر آئینه افترا بسته است گناهی بزرگ را.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر