اسلام به ذات خود ندارد عیبی __________ هر عیب که هست در مسلمانی ماست

۰۴ خرداد، ۱۳۹۰

ایمان به پیامبران

ایمان به پیامبران:
1. نظامی را که خداوند (ج) طبق حکومت خویش برای رسانیدن احکام و هدایاتش مقرر نموده "رسالت" گفته می شود و کسی که این احکام و ساتیر الهی را به مخلوق میرساند نبی یا رسول گفته می شود.
2. رسولان پیغام خداوندی را بدون کم . کاست و یا زیادت با امانت کامل به بندگان می رسانند.
3. رسالت یک بخشش بزرگ خدایی است هرکه را بخواهد عطا می کند در امر پیغمبری اراده و خواست انسان دخلی ندارد، ذات علیم خداوند می داند که بار رسالت را کدام بنده اش به خوبی کشیده و به پیش برده می تواند.
4. پیغمبران الهی انسان ها بودند، فرشته، جن یا کدام مخلوق دیگر نبودند و امتیاز شان اینکه خداوند (ج) به آنها وحی فرستاده بود و ایشان آن وحی را با امانت کامل به مردم بیان کردند.
5. پیغمبران خود شان نیز از دینی که آورده اند پیروی میکنند آنها خود را در برابر تعمیل احکام دین بر دیگران برتر نمیدانند.
6. به هر قوم و هر ملتی در هر دور و زمانی پیغمبر فرستاده شده است که مسلمانان همه ی آنرا تصدیق می کنند و به آنها ایمان دارند، البته نام پیغمبرانی که در قرآن نیامده در باره ی آنها خاموشی اختیار می نمایند و سختی که سبب بی حرمتی آنها شود نمی گویند.
7. دعوت تمام پیغمبران یکی بود، انکار از یکی از آنها برابر با انکار از همه ی ایشان است.
8. همه ی ایشان آورنده ی پیام واحدای بودند.
9. مطلب از ایمان آوردن به نبی اینکه به وی ایمان کامل آورده و پوره از وی تا بعداری کنیم، صرف اعتراف زبانی معنای اطاعت کامل را نمی دهد.
10. سلسله ی پیامبری بر حضرت محمد (ص) خاتمه یافته، زیرا او (ص) خاتم النبیین است و تا قیامت پیغمبر دیگری نمی آید و کسانی رستگارند که از ایشان پیروی کرده اند.
11. نمونه و اسوه ی کامل عملی برای هر فرد مسلمان در هر معامله و میدان زندگی ذات مبارک رسول اکرم (ص) میباشد فرامین آنحضرت (ص) فیصله کن میباشد در هر کاری که پیغمبر (ص) امر کرده باید مسلمانان آنرا اجرا نمایند و ار کاریکه منع کرده باید اجتناب کند.
12.اطاعت و فرمانبرداری رسول اکرم (ص) به مثابه ای اطاعت از الله (ج) بوده و نافرمانی از پیغمبر (ص) به معنای نا فرمانی از خداوند (ج) میباشد. اطاعت رسول اکرم (ص) معیار و محک ایمان بوده و سر پیچی از فرامین پیغمبر (ص)نشانه نفاق است.
13. تکریم، تعظیم و احترام و عزت پیغمبر (ص) علامت ایمان است گستاخی در شأن رسول اکرم (ص) باعث ضیاع تمام اعمال می گردد.
یَأَیُّها الُّذِیْنَ ءَامَنُوأ لَا تَرْفَعُوَا اَصْوَتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ   بِالْقَوْلِ کَجَهْرِ  بَعْضِکُمْ لِبَعْضٍ اَن تَحْبَطَ  اَعْمَلُکُمْ  وَ اَنْتُمْ  لَا  تَشْعُرُوْنَ (2)                      
                                                                                                                                               حجرات: 2
ترجمه: ای مسلمانان بلند مکنید آواز های خود را بالای آواز پیغامبر و بلند مگوئید با او سخن را مانند بلند گفتن بعض شما با بعضی برای احتراز از آنکه نابود شود عمل های شما و شما خبر دارد نه باشید.
بر هر مسلمان لازم است رسول الله (ص) را از پدر و مادر و تمام خویشاوند خود دوست داشته و بر علاوه از جان خود نیز بیشتر دوست داشته و بر علاوه از جان خود نیز بیشتر دوست داشته باشد، چنانچه خداوند (ج) در قرآن کریم می فرماید:

اَلنَّبِیُّ  أَوْلَی  بِالْمُؤْ مِنِیْنَ مِنْ اَنْفُسِهِمْ (6)
                                                                                      احزاب: 6
ترجمعه: پیغامبر سزاوار ترست به تصرف در امرو مسلمین از ذات های ایشان.
یکی از خواسته های ایمان آن است که مسلمان بر پیغمبر (ص) درود فرستاده و همیشه در حق پیغمبر (ص) در بارگاه خداوند (ج) دعا نماید:

اِنَّ اللَهَ وَ مَلَئِکَتَهُ یُصَلُوْنَ عَلَی النَّبِیِّ  ج  یَاَیُّهَا الَذِیْنَ ءَامَنُوأ  صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا  تَسْلِیماً (59)


ترجمعه: هر أئینه خدا و فرشتگان او درود میفرستند بر پیغامبر ای مسلمانان درود فرستید بروی و سلام گوئید سلام گفتنی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر