اسلام به ذات خود ندارد عیبی __________ هر عیب که هست در مسلمانی ماست

۲۱ خرداد، ۱۳۹۰

ایمان بر کتب آسمانی

ایمان بر کتب آسمانی:
1. الله تعالی برای هدایت بندگانش صحایف و کتبی را فرستاده است که در آنها احکام و طرز زندگی سالم بیان کرده و پیامبران مفاهیم این کتابها را به صورت واضح به امت خویش بیان فرموده و طرز تعمیل آن احکام را به مردم آموختانده اند.
2. چون اصول و هدف تمام کتب آسمانی توحید و احتناب از شرک و کفر بود، پس بر تمام آنها ایمان آورده ضروری است.
3. در بین کتب آسمانی مشهور ترین شان چهار کتب زیرین است:
اول- تورات که به موسی (ع) نازل شده است.
دوم- زبور که به داود (ع) نازل شده است.
سوم- انجیل به عیسی (ع) نازل شده است.
چهارم- قرأن مجید که به محمد (ص) نازل شده است.
4. در بین تمام کتب آسمانی صرف قرآن مجید حرف به حرف و لفظ به لفظ محفوظ مانده است و تا قیامت محفوظ میماند زیرا خود خداوند (ج) حفاظت آنرا به ذمه ی خویش گرفته است اگر خداناخواسته دشمنان تمام نسخه های قرآن کریم را بسوزانند با آنهم این کتاب محفوظ می ماند زیرا در هر زمانه و در هر ملکی هزاران حافظان موجود است که این کتاب عظیم الشأن در سینه های شان محفوظ است.
5. سه کتاب آسمانی دیگر تحریف شده و یکی هم به حالت اصلی خویش باقی نمانده اند به سبب اینکه:
اول- این کتابها در فاصله های زمانی بعد تری پس از وفات پیغمبران آن ترتیب شده اند.
دوم- بعضی مردم گمراه به خاطر منافع خویش بعضی مطالب را از آن کتابها کشیده و موافق امیال خویش چیز های اضافگی را در آنها گنجانیده اند، ازینرو یگانه مرجع مستند توحید و عمل به دین الهی در هر زمانی قرآن مجید میباشد و بس، برای تمام انسانها یگانه راه نجات پیروی از احکام قرآن میباشد.
6. هیچکس اختیار افزونی و کمی در قرآن را ندارد، کار پیغمبر (ص) نیز پیروی از قرآن بود، از قرآن مطابق امیال شخصی خویش مطلب بیرون کشیده و آنرا به تکلف تأویل نمودن بی دینی محض است.
7. در قرآن مجید برای تمام مشکلات بشر حل موجوده است هیچ معامله ی فردی، اجتماعی در زندگی نیست که قرآن در مورد آن هدایت آشکار را نداشته باشد.
لذا اگر کسی در یکی از بخشهای زندگی، از قرآن پیروی نکرده و خود را بی نیاز از قرآن بداند در وادی گمراهی و بغاوت از قرآن سر گردان می ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر